一首11年前野人花園的歌,很喜歡很喜歡的一首歌...


天呀!!11年前那時我才幾歲呀!....年紀大了果真聽到以前的歌都會特別有感觸


歌詞裡那種很愛很愛,感覺可以用盡生命全部力氣愛一個人的那種Fu~好像已經很久沒有出現在我身上了吧!


當然..."年輕的時候"一定都會有這樣的戀情,但是隨著年紀的增長,隨著每次戀愛的歷練


我只能說越來越"理性",應該是要用理性來形容,畢竟愛情這種玩意兒還是需要靠一點點的衝動才能完成


但是我的那股衝動應該早在四年前面對那些種種的經歷,已經慢慢消失殆盡


哈...還真是老成咧!


這幾天聽著朋友们的感情問題,似乎年紀越來越年長,也越來越不能像之前那樣隨心所欲


很多時候擇偶的方式都變成了"條件說"而不是"感覺派",雖然敗犬女王裡面有說到這樣的問題


但是...生活畢竟是柴米油鹽,貧賤夫妻也很難維持天天開心,不是嗎??


聽著朋友们吵架的內容...誰為了誰改變了什麼,誰又計較比較在乎誰


但是...當初決定在一起時,不是就是欣賞對方這樣的個性嗎?


強求對方為了自己改變,變成你鍾意的那個"他",那就能保證這輩子都不會變了嗎??


在我眼裡,當對方第一次開口提了分手二個字後,就算再繼續在一起...那樣的感情都已經變質了


我不是個會將分手掛在嘴邊當威脅工具的那種人,所以可能在我的認知裡是這樣吧!


以前的我在感情裡總是不斷的退讓,這四年裡...我似乎改變了許多


就像之前跟汪汪說的...我好像很久沒有跟男友做吵架這舉動了


不是說這四年來所交往的男友們都完美無缺,生活上沒有任何的不愉快啦!


而是不喜歡吵架的我,學會了"忍~~",當我忍無可忍時我就會離開,當我發現背叛時也是問也不問轉身就走


也許這樣太...殘忍,但這是我保有最後一絲優雅及尊嚴的方法呀!


有時候都在想這樣是不是對現在身邊的人會很不公平,沒辦法...姐姐被蛇群咬過,驚驚是難免的


就讓一切淡淡的,平凡的愛情、生活中的幸福、心靈的相通,這樣就足夠了啦!


那種動不動就拋頭顱灑熱血的戲碼,不再適合年紀大的我們啦!!



Truly Madly Deeply ~ Savage Garden


I'll be your dream
I'll be your wish I'll be your fantasy
I'll be your hope I'll be your love
Be everything that you need.
I'll love you more with every breath
Truly, madly, deeply do
I will be strong I will be faithful
'cause I'm counting on

A new beginning
A reason for living
A deeper meaning

I want to stand with you on a mountain
I want to bathe with you in the sea
I want to lay like this forever
Until the sky falls down on me

And when the stars are shining brightly in the velvet sky,
I'll make a wish to send it to heaven
Then make you want to cry
The tears of joy for all the pleasure in the certainty
That we're surrounded by the comfort and protection of

The highest powers
In lonely hours
The tears devour you

I want to stand with you on a mountain
I want to bathe with you in the sea
I want to lay like this forever
Until the sky falls down on me

Oh can't you see it baby?
You don't have to close your eyes
'Cause it's standing right here before you
All that you need will surely come

I'll be your dream I'll be your wish
I'll be your fantasy
I'll be your hope I'll be your love
Be everything that you need
I'll love you more with every breath
Truly, madly, deeply do

I want to stand with you on a mountain
I want to bathe with you in the sea
I want to lay like this forever
Until the sky falls down on me

arrow
arrow
    全站熱搜

    艾蜜莉‧曾 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()